Tuesday, February 24, 2009

Virus

Awal bulan ni, aku kena serang selesema.

Ingatkan biasa-biasa...mula-mula amik Panadol Soluble.
Tapi selesema tak jugak hilang.

Lepas dua minggu, mula surut sikit.
Tapi masih tak keluar sepenuhnya "Virus" nih.

Dua minggu lepas, pi main badminton.
Habis main, rasa macam nak pitam.

Dalam tengah pening-pening, rasa macam nak tidur.
Hafiz ajak keluar minum.

Kepala rasa panas, kepala rasa pusing.
Dah habis minum, cepat-cepat balik.

Selang berapa hari, batuk pulak menjelma.
Kronik jugak, sampai sempat tinggal wasiat kat Hafiz.

Dia tanya nak wasiatkan awek mana kat dia.
Macam mana nak wasiatkan benda yang tak ada.

Tolong jaga bilik ni sudah la kot.
Dengan motor Wave yang dah banyak berjasa tu.

Ipin sampai tak lama kemudian, nak cari kerja.
Lama betul tak jumpa dia.

Tapi, jumpa pulak tak lama.
Hafiz balik rumah, Ipin pun sama kemudian.

Ubat 'inhibitor' plak dah nak habis...kena keluar duit lagi.
RM160 bukan sikit, kalau aku sedara Bill Gates takpa jugak.

Dah la tiap-tiap bulan kena tempah.
Tapi aku terima semua ni sebagai takdir.

Mungkin aku dah banyak berdosa sebelum ni.
Kalau boleh patah balik masa, kalau boleh aku nak tukar semua.

Batuk makin kurang dari hari ke hari.
Hari ni dah minimum, esok mungkin hilang.

Ni sakit paling teruk dalam tempoh dua tahun.
Jangkitan virus komputer?

Mungkin...